SISTERHOOD OF THE WORLD BLOGGERS AWARD

Hey there lovlies, how are you doing? Today I want to thank Franci for this tag/award :) And let’s get to it then!

Ciao carissime, come state? Oggi voglio ringraziare Franci per questo tag/award :) Allora. cominciamo con questo tag!

JEANS

*insert the logo of the award

*thank the blog that nominated you

*answer to 10 questions

*nominate ten bloggers and let them know

*write ten new questions for your nominees

* inserire il logo del Premio
* ringraziare il blog che ti ha nominato
* rispondere a dieci domande
* nominare dieci bloggers e avvisarli
* scrivere dieci domande agli nuovi nominati

  1. Is there a childhood memory that distinguishes itself from others? What is it and why?

The first one I can think of: My parents were building a greenhouse in the garden and scolded me for something (I was probably in their way / distracted them from their work), so I went to our dog sad and depressed and said;”Roi, you are my ONLY friend!” My parents thought it was hilarious how dramatic I was, but I can totally remember how I really felt that in that moment, I felt very hurt by them for some reason.

Here's Roi chilling with my dad
Here’s Roi chilling with my dad
  1. C’è un ricordo d’infanzia che si distingue più di tutti gli altri? Quale e perché?

Il primo che mi viene in mente: I miei genitori stavano costruendo la serra nel giardino e mi hanno sgridato (probabilmente ero tra i piedi), sono andata dal nostro cane tutta triste, l’ho abbracciato dicendo:”Roi, tu sei il mio unico amico!” I miei genitori hanno trovato divertente il mio modo drammatico di esprimermi :D Ma io ricordo benissimo la sensazione di tristezza e di sentirmi tradita.

2. Do you have a piece of clothing that is like your signature piece or brand?

At the moment no, but when I was a teenager I had a jeans jacket with beige in it  (sorry I have no idea how to explain it), kind of country style. I also had jeans that went with it and I loved this jacket so much, I wore it all the time for many years! Unfortunately I couldn’t find any better photos.

new-7
Granny from fathers side and my mom. I think I had just turned 14 .
lokkis punapea
Sweet 16 and still loving my jacket

2. Avete un capo d’abbigliamento che è il tuo brano “firma”?

Adesso no, ma da adolescente avevo una giacca di jeans con della stoffa beige incorporato stile country che adoravo, avevo anche jeans che erano uguali. Purtroppo non ho trovato delle foto migliori.

3. What is your favorite drink to order in a coffee shop?

I don’t like to drink coffee other than in the morning, also if I get it in the afternoon I usually get dizzy and nauseous :/ And I prefer homemade coffee, preferably by me :D Every time I’m in a coffee shop or a bar I never know what to get because of this!

3. Qual è il tuo drink preferito di ordinare in un negozio di caffè?

Non amo bere caffè nei altri momenti della giornata oltre la mattina, se lo prendo di pomeriggio mi fa venire la nausea e girare la testa :/ Poi preferisco il caffè fatto a casa, preferibilmente fatto da me :D Infatti ogni volta, che sono in una caffeteria o bar non so mai cosa prendere!

4. Do you have a favorite flower?

Nope

4. Hai un fiore preferito?

No

5. Cats or dogs?

Definitely cats! They are irresistible for me :D

5. I cani o gatti?

Decisamente gatti! Sono irresistibili :D

6. Which author/poet had the most influence on you and why?

I haven’t read many poetry to be honest so I don’t have a favorite one. If you’re a regular reader you already know that the most influential author has been Luule Viilma. I have mentioned her books many times in my posts (read about her here & here)

6. Quale autore / poeta era più influente su di te e perché ?

Non ho letto molte poesie, perciò non ne ho un poeta preferito. Ormai sapete già che l’autrice più influente su di me è stata Luule Viilma. Ho scritto di lei più volte sul mio blog (qui & qui )

7. If you could choose to live in any country, which would you choose and why?

I would love to change country every couple of years! Having lived in 3 different countries, I can say that every place has it’s good and it’s bad. I’d like to live in many different places to discover the little things you can’t see just going on a vacation there. The small things people do there in their everyday lives, the traditions and ways to do things :) If I didn’t have a family and kids, I’d probably be one of those hippies travelling around with a group of friends :D

7. Se potessi vivere in qualsiasi paese, quale sceglieresti e perché?

Mi piacerebbe cambiare paese ogni un paio d’anni. Avendo vissuto in 3 paesi diversi e viaggiato in molti altri posso dire, che ogni posto ha i suoi lati negativi e positivi. Mi piacerebbe vivere in posti diversi per scoprire le cose, che in vacanza non scopri :) Le cose piccole, che fanno le persone del posto, la vita di tutti i giorni :) Se non avessi la famiglia sarei stata una hippie, che viaggia per il mondo con il gruppo di amici :D

8. Is there a moment of the day you feel more creative?

No, but I’m definitely more active in the morning and as a consequence also more creative.

8. C’è un momento della giornata in cui si sente più creativo?

No, ma di mattina sono più attiva e come conseguenza anche più creativa.

9. Do you have a favorite vacation?

My favorite vacation was at the lake Garda in North Italy. I really loved the lake, the nature and the small town Riva del Garda. It’s not easy to please me when it comes to vacations, cause of all the anxiety I have, it’s hard to enjoy myself :( But I really enjoyed my time there!

OgAAADtVXUZn0RQFax8pqJSniov_gVHfibmpRCj6Q-d03JuTtTI80PPunP49sNoZwbk70aRL1TjFfWo1oXM-KpDjtMwAm1T1UFfNP4iiKi6b-17oYt05q8EtGgk- OgAAAJQnzlldoZAygLQgERjZ5dTds1pihID1pK20Ax0MZaTv7OOzUDP4v9ld6OOj2bDehGNaVVXnGTqHQrBKBq79Jg0Am1T1UPLDu2uMP3krz2tJlCnwOu8-LdYt OgAAAMgmFAwMPbLrOM-TRg2VhUoHDyUtKkWL2bTqlNHWZMQEQ_nl1BUuL-Mt52dvfdJu75rlGwtV6-S79RauQ5YBtaMAm1T1UL587aMCTvZJN7PMu_TRR8mIuYtL OgAAALe90JrLo1rFjnANmVjtfbfA0XC3m1qowbgs0bOliODGakq84xdYK5H4NDHAhGCJ6tn0iSa1jWUK-7FqJy4u304Am1T1UEPwRK0UgDfpFanvXSJBxY8zJTwe OgAAAPStjTqYjlTfDyXXJsKvvqlBM9XiSQnHh7XupAGMfPRdyvbUdAzrqY-Veyh6WEiMYXQcQrmQdPE-bv0B1DdLxCcAm1T1UMQGR6ypyyEVlLxL_fHuppKCZdAw

9. Hai un vacanza preferita?

La mia vacanza preferita è stata a Riva del Garda. Mi è piaciuto molto il lago e la cittadina tranquilla! Non è facile accontentarmi con le vacanze perchè ho talmente tante ansie, che non riesco godermi niente :( Ma lì sono stata molto bene :)

10. Do you have a lucky color/number?

17 maybe, my day of birth. I started using it as a lucky number, when I found out, that in Italy 17 is the unlucky number :D Just cause I’m a rebel like that hahhahaa In Italy Friday 17th is like Friday 13th and I was born Friday 17th ;)

10. Avete un colore / numero fortunato?

Forse il 17, che è il giorno in cui sono nata. Ho cominciato di usarlo di più come numero fortunato da quando ho saputo che in Italia 17 è il numero sfortunato :D Così per ripicca, visto la mia anima ribelle ahahah e sono nata il venerdì 17 ;)


Now it’s time for my questions and nominations!

Noemi

Teresa

Kate

Manuela

Nina

Maria

Steph

Kami

Ava

Fae

  1. Do you have pets? If yes, what kind, names, breeds? Maybe a photo too :)
  2. What were you like in high school & what has changed about you? If you’re still in school what do you hope to change about yourself in the future?
  3. Funniest memory with your parents or siblings?
  4. Film or a tv show you’d like to be in?
  5. Best advice someone has given you?
  6. What are you most excited about for fall?
  7. Do you believe in the supernatural, whether it’s the ghosts, magic or sensitives or something else? Basically things that science can’t explain…yet ;)
  8. Something you said you’d never do, but did or something you really disliked before but now like?
  9. Do think life is a big summation of coincidences or that everything happens for a reason?
  10. Get up and give me ten squats! Ready, set, go! I’m gonna trust you on this and for solidarity I’m going to do them too!
  1. Hai dei animali da compagnia? Se si, che tipo, nomi e razza. Magari anche una fotina ;)
  2. Come eri nella scuola superiore & come sei cambiata da allora? Se sei ancora a scuola, cosa vorresti cambiare di te in futuro?
  3. Il ricordo più divertente, che hai con i tuoi genitori o fratelli?
  4. Un film o serie televisiva in cui ti piacerebbe partecipare?
  5. Miglior consiglio, che hai ricevuto?
  6. Qual’è la cosa che aspetti più di tutto per autunno?
  7. Credi nel sovrannaturale, che siano fantasmi, magia, sensitivi o qualcos’altro? In pratica le cose, che la scienza non sa spiegare…ancora :)
  8. Qualcosa che hai detto, che non faresti mai, ma l’hai fatto lo stesso oppure qualcosa, che detestavi ma ora ti piace?
  9. Credi che la vita sia una somma di coincidenze oppure che tutto succede per una ragione?
  10. Alzati e fammi dieci squat! Pronti, ai posti, via! Mi fido di voi che lo facciate e per solidarietà li faccio anche io!

Have a great weekend!

Buon weekend a tutte!

Mammu

Advertisements

10 thoughts on “SISTERHOOD OF THE WORLD BLOGGERS AWARD

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s