Review: Bioten CC cream

bioten1

  • hydro nutrient
  • paraben free
  • paraffin free
  • 100% natural
  • SPF2O
  • produced in EU

bioten3

When I first tried it this summer, I didn’t like it and wondered if I could find a way to use it. It was too much for my oily summer skin and broke me out. A lot of products with SPF do that to me. But I picked it up again a month ago and with a colder weather and dryer skin I started to like it. It is very moisturizing and gives a light to medium coverage. It has a very dewy finish and I like that a lot. It stays on nicely for a long time (don’t ask me how long, I haven’t done a precise test).

Quando l’ho provato quest’estate, non mi piaceva e pensavo di non riuscire ad usarlo. Era troppo per la mia pelle estiva (leggi grassa) e mi faceva uscire i bruffoli. A dire la verità molti prodotti con la protezione solare me lo fanno. Ma l’ho preso in mano di nuovo un mesetto fa ed è cominciato a piacermi. Con il tempo più freddo la mia pelle si è seccata un po’ quindi era più adatta a me. Ha una coprenza da bassa a media, è molto idratante e dona un effetto luminoso. La durata è buona, ma non chiedetemi quanto dura con esatezza, perchè non ci ho fatto caso.

 

bioten2

Here you can see the texture, how nicely it blends and the dewy finish it leaves. I would recommend to those with dry or mixed skin, it is too heavy for oily skin. There weren’t any testers in the shop, so I bought it hoping the shade would fit me and I was pleasantly surprised to see it did match my skin tone. Often you go buy a shade that says light, but in reality is a lot more dark or is too pink.  So I’m really happy about that :)

Qui potete vedere la consistenza, come si fonde bene e l’effetto finale illuminante. Lo consiglio a chi ha la pelle secca o mista, è decisamente troppo pesante per la pelle grassa. Ho dovuto comprarlo senza poterlo testare prima, ma ero piacevolmente sorpresa vedendo che combace con la mia pelle. Spesso quando si compra una tonalità, che dice “chiara” è troppo scuro oppure troppo rosa, perciò sono molto felice di questo :)


 

I think this is all I have to say about this CC cream. I definitely recommend it (unless you have oily skin) – it’s cheap, it’s cruelty free and all natural!

Penso di aver detto tutto, che avevo da dire di questa crema CC. Lo consiglio di sicuro (tranne per pelli secche) – è economico, non è testato sugli animali ed è tutto naturale!

Have a fun weekend,

Vi auguro un fine settimana divertente,

Mammu

Advertisements

9 thoughts on “Review: Bioten CC cream

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s