Alien Lips Makeup Look

alien1

Yesterday it was green brows and today it’s blue lips, I’m in a kinky makeup mood I guess :P I mean for you it was Monday & today, but I actually did these looks on Friday & Saturday. The weird/bold color lip has been going around a lot and I looooove to see pictures and makeup looks on instagram, so it was about time I tried it. Of course I didn’t go out like this,but I definitely love the way it looks!

Ieri avevo le sopracciglia verdi e oggi le labbra blu, sono nel umore di trucchi eccentrici :P A dire il vero per voi era lunedì e oggi, ma in realtà ho fatto questi look venerdì e sabato. Le labbra colorate ed audaci sono un grande trend e adooooro guardare le foto su instagram, perciò era ora che lo provassi. Ovviamente non sono uscita così, ma il look mi piace un sacco!

alien8

I pinned a necklace (Tally Weijl) to my hair, to make it seem like a crown.  The necklace I’m wearing is also from Tally Weijl. To get blue lips I used a lipgloss as a base, then sprayed my brush with a fixing spray and then filled my lips in with Neve cosmetics mineral eyeshadow Pavone. I love that Neve cosmetics mineral products are safe to use all over the face being chemical free and vegan :) You can play around and get creative!

Ho fissato una collana (Tally Weijl) con delle forcine per farla sembrare una corona. Anche la collana, che indosso è di Tally Weijl. Per avere le labbra blu, housato un lucidalabbra come base, poi ho spruzzato il pennello con dello spray fissante e poi ho usato l’ombretto minerale Pavone di Neve cosmetics per disegnare e riempire le labbra. Mi piace, che i prodotti minerali  di Neve sono senza sostanze nocive perciò si possono usare senza problemi su tutto il viso :) Ci si può divertire e creare diverse cose.

alien7

For a little extra I added a white line on my wing, I don’t have a white liner so I just used my beloved fixing spray (again), an angled brush and a white eyeshadow (Kiko mono eyeshadow 169 Macropearly White). My lashes are Malinka, Dailamei eyelashes A-31.

Per un piccolo extra ho aggiunto una linea bianca sulla cosa dell’eyeliner. Non ho un eyeliner bianco perciò ho usato il mio amato spray fissante (di nuovo), un pennello angolato e un ombretto bianco (Kiko mono eyeshadow 169 Macropearly White). Le mie ciglia sono Malinka, Dailamei eyelashes A-31.

alien2

So what do you think about the crazy colored lips trend? Do you think it’s fun or do you think that the world has gone nuts? Or maybe you think it’s ok on others, but would never try it yourself? Whatever your thought are, Have a Colorful Weekend! ;)

Allora cosa ne pensate del trend delle labbra di colori eccentrici? Pensate che è divertente oppure che il mondo è impazzito del tutto? O forse pensate, che è ok sugli altri, ma non lo provereste mai? Qualsiasi cosa sia la vostra risposta, vi auguro un Weekend Colorato! ;)

Mammu ♥

Advertisements

16 thoughts on “Alien Lips Makeup Look

    1. Ihhihhhiiii Grazie <3 Potrei fare un post di haircare, ma temo di non aver molto da dire, la mia cura di capelli sta proprio nel "non curarli", nel senso che non uso prodotti speciali, uso raramente lacca o arricciacapelli, non li tingo da più di un anno e mezzo e li taglio anche solo ogni tanto tipo ogni 8-9 mesi :)

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s