MOTD #50 – Soft Berry

berry1

Hello everyone, how was your weekend? Now that the big news is out there (read: Could it really be?) I can say that the exhaustion of the first trimester is starting to arrive. Today (5th Jan) I had some more energy, so I took down the Christmas decorations and put on some makeup. I already knew I wanted a simple eyeliner look.

Ciao tutti, com’è stato il vostro weekend? Adesso che la grande notizia è fuori (leggi: Could it really be?) posso dire la stanchezza del primo trimestre sta cominciando ad arrivare. Oggi (5.gen) ho avuto un po’ di più energia, così ho approfittato per togliere le decorazioni natalizie e di truccarmi. Sapevo già di voler creare un semplice look con eyeliner.

berry3

On my eyes I just used a tiny bit of eyeshadow in the crease to add dimension and a highlighter on my browbone and inner corners. On my lips I applied the essence lipliner in 05 soft berry and tapped a little bit of Makeup Revolution Lip Lava in Forgiven in the middle.

Sugli occhi ho usato solo un pochino di ombretto nella piega e dell’illuminante sotto le sopracciglia e negli angoli interni. Sulle labbra ho applicato la matita essence 05 soft berry e ho picchiettato un pochino di Makeup Revolution Lip Lava Forgiven in mezzo.

berry5

You need to forgive me my lack of precision in lipliner/lipstick applying! It took me a long time to get better with the eyeliner, now I am struggling with my lips. I guess that’s also one reason I prefer glosses and nude lipsticks usually.

Dovete perdonarmi la mancanza di precisione nell’applicare i lipliner/rossetti! Ci ho messo tanto per migliorare l’eyeliner, ora mi sto battendo con i prodotti labbra. Sarà anche per quello, che di solito preferisco dei gloss o rossetti nude.

berry2

Have a great start to your week!

Buon inizio settimana!

 –  Mammu –

Advertisements

14 thoughts on “MOTD #50 – Soft Berry

    1. Grazie mille! <3 Sulla palpebra per la riga spessa uso un eyeliner penna (al momento di Golden Rose) o qualcosa con la punta più spessa e per il wing uso un eyeliner con il pennellino sottilissimo, sottile e lungo (è di una marca booh Butterfly collection). All'inizio era strano con il pennello così lungo e sottile, ma ora non saprei usare altro. Sono alla settima settimana, tra un attimo pubblico anche il primo aggiornamento sulla gravidanza, della sesta settimana :) un bacio

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s