Things I eat #3

I’ve have totally forgotten about these food posts for a while! Also I ate the same old things so I couldn’t show you same stuff all the time. But today I have a new post for you, so let’s go.

Avevo del tutto dimenticato di questi post per un po’! In più mangiavo le stesse vecchie cose e non avrebbe senso farvi vedere la stessa roba ogni volta. Ma oggi ho un nuovo post per voi quindi andiamo a vedere.

17.05 Dinner/Cena

Homemade pizza. It came out a little flat, I usually prefer a softer higher pizza, but still good :) Who else makes pizza at home?

Pizza fatta in casa. Mi è uscito un po’ piatto, di solito la preferisco più alta e morbida, ma era buona lo stesso :) Chi altro fa la pizza a casa?

20160517_202420

18.05 Lunch/Pranzo

I am writing this post a month later so I can’t remember exactly what was in here, I think rice, tomtoes, cucumber, garlic and dill with a bit of mayo on top. This is my typical fast food to make. Fast food as in fast, not as in trashy food.

Sto scrivendo questo post con un mese di ritardo perciò non mi ricordo esattamente cosa ci ho messo, mi sembra riso, pomodori, cetriolo, aglio ed aneto con un po’ di mayonese sopra. Questo è il tipo di piatto veloce che faccio spesso.

20160518_114822

Snack/Merenda

With leftover rice just add some milk, sugar and jam and you have a nice dessert or a snack. Easy and convenient ;)

Con del riso avanzato aggiungi un po’ di latte, zucchero e marmellata ed hai un dolce. Facile e conveniente :)

20160518_120353

28.05 Lunch/Pranzo

Another one of my fast food rice plates. I just used a frozen veggie mix to add to the rice.

Un altro piatto veloce di riso, ho usato il mix surgelato di verdure da aggiungere al riso.

20160528_114204

Then another day I decided to try to make crostata and it came out delicious ^.^ I always say that I never liked Italian food much, but I really started missing the crostata. You can rarely find it in the shops here so I decided it was time to make my own. I used the easiest recipe I found for my first time, so it was a little more cake-like than the classical crostata, but still yummy :)

L’altro giorno ho deciso di provare a fare la crostata ed è uscita molto buona ^.^ Sono sempre noiosa e dico che non mi ci trovo con il cibo italiano, ma ho cominciato a sentire la mancanza di una buona crostata. Visto che qui non è facile da trovare era ora di provare di farlo a casa. Per la mia prima volta ho scelto la ricetta più facile, il quale era un po’ più “tortosa” che la crostata classica ma comunque delizioso :)

IMG-20160613-WA0015

21.06 Lunch/Pranzo

Quick pasta salad with cucumber, wurstel, boiled eggs, yogurt and mayo.

Veloce insalata di pasta con cetriolo fresco, wurstel, uova bollite, yogurt e mayonese. 

IMG_0995

I swear we don’t eat only pasta and rice all the time :D This week I also made potatoes with mushrooms in the oven and another day I made chicken thighs and carrots in the oven. I guess we were too excited to eat instead of taking photos :P Take care dear ones :*

Ve lo giuro che non mangiamo solo pasta e riso tutto il tempo :D Questa settimana ho fatto anche patate al forno con i funghi e l’altro giorno ho fatto le coscie di pollo con carote al forno. Immagino che eravano troppo ansiosi di mangiare invece di pensare alle foto :P Statemi bene carissime :*

Mammu

Advertisements

10 thoughts on “Things I eat #3

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s