Where Is Home?

Last week we signed a contract for a new home, an apartment on 17th floor. Our current place is too small for three kids so we needed a new place and there wasn’t more time to search since I’m due end of August/start of September. This way I have about two months to settle in and get familiar with the surroundings and all that. But I really hoped that this was the time we’d get a home with a garden, just a little bit, I don’t need much. Since I moved out at 17 years old all I’ve wanted is to live in a house (or even an apartment) with a garden, to live outside of the city or in a quiet green neighbourhood.  But it never happens…

La scorsa settimana abbiamo firmato il contratto per la nuova casa, un apartamento al 17simo piano. Il nostro apartamento di adesso è troppo piccolo per tre bimbi quindi ci serviva per forza e non c’era più tempo da perdere visto che il pupo nasce fine agosto/inizio settembre.  Così ho un circa due mesi per abituarmi e imparare a conoscere la nuova zona. Speravo veramente che questa volta avrei avuto la mia casetta con il giardino, anche uno piccolino. Da quando me ne sono andata da casa a 17 anni, ho sempre voluto vivere fuori città o in una zona tranquilla e verde. Ma non succede proprio….

Our sauna
Our sauna

It breaks my heart to live in a city, I feel like it’s slowly and painfully killing me (dramatic much? if you’re a country girl you’ll understand). I feel bad for my kids, I feel guilty that I can’t give them that, but the truth is that I’m the only one suffering. They have only known city life, apartment life so they can’t miss something they don’t know. They don’t have a piece missing from their lives, they are happy with what they have. I have no doubt they’d be happy running around fields and forests too, but it’s not like their missing it.

Vivere in città mi spezza il cuore, sento che mi sta uccidendo lentamente e dolorosamente (un po’ dramatico lo so, ma sei una ragazza  di campagna mi capisci). Mi dispiace per i miei bimbi, mi sento in colpa di non potergli dare tutto quello, ma la verità è che sto soffrendo solo io. Loro conoscono solo questo tipo di vita quindi non possono sentirne la mancanza. Loro non hanno una parte mancante nelle loro vite, sono felici con quello che hanno. Senz’altro sarebbero felici di correre in giro per i campi e foresta, ma di certo non ne sentono la mancanza.

The garden view, there's a forest where the garden ends and a park on the other side
The garden view, there’s a forest where the garden ends and a park on the other side

I guess when you grow up in a place like this and then go to live in somewhere different it’s hard cause no other place will come close and you’ll always compare it to your childhood home!

Immagino che quando cresci in un posto del genere e poi vai a vivere da qualche parte diverso, è difficile perché nessun altro posto ci avvivinerà abbastanza e continui a confrontarlo con la tua casa d’infanzia!

On the left there is a fir tree my father planted when I was born and now it's huge! I can still remember when it was quite small and cute
On the left there is a fir tree my father planted when I was born and now it’s huge! I can still remember when it was quite small and cute

I know that everything in life has a reason and that everyone is always where they need to be! So am I. I am sure there is a big lesson for me to learn before I can move on and find a home that feeds my soul. I need to accept what is, because in todays society it’s a blessing to even have a home! I need to make the best of what I have, that is the whole meaning of life – to make the best of what we have! We all have different blessings and different burdens in our lives.

So che tutto nella vita ha un suo perché e ognuno è dove dove deve essere! Anche io. Probabilmente c’è una grande lezione per me in tutto questo prima di poter andare avanti e trovare la casa che fa felice la mia anima. Devo accettare quel che è perché al giorno d’oggi è una benedizione avere un tetto sulla testa! Devo fare il meglio con quello che ho, è quella la cosa principale nella vita – di fare il meglio con quello che ti è stato dato! Abbiamo tutti diversi benedizioni e pesi da portare nelle nostre vite.

The tree is an old tilia that always gives us flowers to make a tasty and healthy tea
The tree is an old tilia that always gives us flowers to make a tasty and healthy tea

Today as I’m finishing this post I am excited to move in to the new apartment. It has more space, the neighborhood seems nicer, there’s a huge park not too far away (3km maybe a little far for the pregnant me, but there’s always the bus) and this apartment has more character and I can finally decorate it (the one we had so far is not very decoration friendly). It’s not perfect, but it’s better :)

Oggi mentre sto finendo questo post sono eccitata di entrare nel nuovo apartamento. Ha più spazio, la zona sembra più carina, c’è un parco enorme non troppo lontano (3km, forse un po’ lontano per me incinta ma c’è sempre l’autobus) e questa casa ha più carattere e posso finalmente decorare un po’ (la casa che avevamo finora non era fatta per decorazioni). Non è perfetta ma è meglio :)

The view from our balcony
The view from our balcony
Advertisements

8 thoughts on “Where Is Home?

  1. Ti capisco anche se ho sempre vissuto in città… Però da molti anni desidero una vita più tranquilla in campagna e ad ogni trasloco mi allontano di più dal caos della città. Chissà magari a 80 anni ce la faccio 😂😂😂😉

    Liked by 1 person

  2. Anche io vivo in un palazzone e mia mamma ogni tanto chiede a Caterina ma non vuoi cambiare casa? Lei risponde di no perché le piace la sua casa anche se è piccola e non ha il giardino. È anche vero che nel palazzo ci sono tanti bimbi e lei ha i suoi amichetti con i quali gioca nel cortile comune 😃

    Liked by 1 person

  3. You have a very beautiful view from out of your apartment …………. amazing ! And don’t suffer Mammu because you ‘ll have your house with a garden in the future I’m so sure because you deserve it !!

    Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s