Flormar Mat Touch foundation | Review

Hi lovlies, today I’m here with a quick review of this foundation. I haven’t done a review in a long time, so it was about time.

Ciao dolcezze, oggi sono qui con una recensione veloce. È da un po’ che non ne faccio una quindi era anche ora.

img_1335 The packaging is very nice especially considering it’s low cost. It’s in a glass jar instead of plastic and it also has a pump. The pump works well and releases the right amount of product. You now how some pumps give too much and it goes to waste. Luckily it’s not the case with this foundation.

Il packaging è molto carino specialmente considerando il basso costo del prodotto. È in una bottiglietta di vetro invece della plastica. Ha anche la pompetta il quale funzione molto bene e rilascia la giusta quantità di prodootto. Avete avuto anche voi quelli che ne danno troppo e si spreca il prodotto, per fortuna non è il caso con questo fondotinta.

img_1336
Shade M306 Pastelle

The consistency is pretty thick which is good for covering. I always have hard time covering those red pimples even with concealer, but as you can see below, you can barely see the pimples. It did a pretty decent job to also cover up my dark “I-have-three-kids” undereye circles. You can also see it gives a matte effect just as promised. My skin has been really dry so it’s not the best foundation for dry skin but it’s not a problem with other skin types. The only problem I’ve had with this foundation is that it’s really hard to blend. In fact I usually mix it with something else, like BB cream.

La consistenza è abbastanza densa il che è buono per coprire bene. Ho sempre difficoltà di coprire quei bruffoloni rossi persino con il correttore ma come potete vedere sotto, si vedono a malpena da sotto il fondotinta. Ha anche fatto un lavoro decente a coprire le mie occhaie da “ho-tre-figli”. Come vedete il risultato è matt come promesso sulla confezione. La mia pelle è incredilbilmente secca in questo momento quindi posso dire che non è il miglior fondotinta per chi ha la pelle secca ma con altri tipi di pelle non dovrebbero esserci problemi. L’unico problema con questo fondotinta è che è molto difficile da spalmare in modo uniforme. Infatti di solito lo merscolo con qualcos’altro, un BB cream per esempio.

flormar
Left: only foundation Right: nothing

In conclusion it’s a decent good coverage foundation with a very affordable price. I just don’t recommend to those with dry skin and to blend it nicely mix it with another foundation, BB cream or moisturizer.

In conclusione è un fondotinta decente con buona coperenza a prezzo basso. Il mio unico consiglio è di mescolarlo con un altro fondotinta, BB cream o crema per applicarlo meglio e per chi ha la pelle secca meglio evitarlo.

Advertisements

15 thoughts on “Flormar Mat Touch foundation | Review

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s